Každý robíme v živote to, čo potrebujeme alebo musíme – to sú naše povinnosti/potreby; napr. domáce úlohy, vynášať smeti, a to, čo nás napĺňa radosťou, tešíme sa z toho, umožňuje nám to sebarozvoj a oddych. Aktivity, z ktorých sa tešíme, môžu byť náročnejšie a dynamickejšie, ako napr.: krúžok, športy, videohry, návštevy u kamarátov, párty, iné aktivity s rovesníkmi, a aktivity, ktoré sú pomalšie, pokojnejšie a ktoré nám umožnia sa zregenerovať a oddýchnuť si, napr. hra s domácim zvieratkom, domáce leňošenie, spánok, kreslenie.
S preventistkou MsP Karin sme u piatakov realizovali aktivitu Klavír. Cieľom aktivity bolo zlepšiť sebapoznanie žiakov, ako aj prevencia online závislosti, zvýšiť schopnosť žiakov udržiavať si vyváženosť medzi online a offline aktivitami. Žiaci dostali pracovný list, kde boli vyobrazené klávesy klavíra. Do každého klávesu mali napísať aktivitu, ktorú v živote robia lebo musia, ale aj tie aktivity, ktoré potrebujeme, aby sme sa cítili šťastní.
Spokojný život je ako hudba – je vecou dobre ladených tónov, na vylúdenie ktorých potrebujeme viaceré klávesy. S tromi klávesmi na klavíri by človek toho veľa nezahral, bol by značne limitovaný. Rovnako je dôležité vedieť, prečo kladiem prst na ktorý kláves, akú hudbu z toho chcem vylúdiť. Je v rukách každého z nás, akú melódiu života hráme – robíme to práve tým, že si vyberáme, ktorými aktivitami a činnosťami naplníme deň.
Mgr. Hajnalka Lanczová, koordinátor prevencie